kitchenqueen

Alla inlägg under januari 2013

Av Elin Wallin - 31 januari 2013 20:49

         

frisk = bakdax


Japp, idag har jag varit en hel dag i skolan och jag har varit sugen på att baka hela dagen så det fick bli en apelsinkladdkaka när jag kom hem, (en lite nyttigare variant) enkelt men ack så gott!!!

Av Elin Wallin - 31 januari 2013 20:46

     

Återigen har jag använt mig av mina favoriter, keso, honung och frusna hallon. Denna gång fyllde jag en chokladmuffins. Mumsigt även fast det låter lite så där lustigt.....

Av Elin Wallin - 31 januari 2013 20:42

   

Prövade att gå till skolan igår men det gick sååå däääär, mamma hämta mig efter två lektioner så det blev soffläge ett tag innan det börja ordna upp sig igen. Och kan ni tänka världens underbaraste mamma gjorde världens godaste omelett åt mig till lunch. Lyx när mamma är ledig må jag säga.

I omeletten hade hon det vi hade hemma, skinka, salami och ost. Fint som snus!

Av Elin Wallin - 31 januari 2013 10:00

   

jaa att vara sjuk va fruktansvärt tråkigt så på tisdagkvällen gjorde jag något jag har längtat länge, spenatsoppa med ägghalvor, oslagbart gott!! Ja 80 åriga Elin är här igen....

Fruktansvärt trökiga bilder men jag var ju tvungen att visa er detta mumsiga..

Av Elin Wallin - 30 januari 2013 10:00

   

här har vi något riktigt gott förstår ni.


Gjorde i söndags iordning en form av cupcake fast i skål. Det är en chokladmuffins toppad med turkisk yoghurt, frysta hallon, kokos och lite honung. Riktigt riktigt gott faktiskt! Fördelen med denna är att den är ju inte lika onyttigt som en vanlig cupcake men ändå precis lika god (om inte godare).

Av Elin Wallin - 29 januari 2013 15:09

         

Det är så oerhört tråkigt att vara hemma och va sjuk. Det är långtråkigt och tyst och idag blev det för långtråkigt och så ska det inte vara så jag försökte iallafall ta tag i mitt liv och skärde till en fruktsallad som bestog av apelsin, päron, äpple, kiwi och granatäpple. Suuuper gott!!

   

måste ju säga att de är ganska tråkigt att äta fruktsallad som den är så jag toppa med mina absoluta favoriter nu för tiden, keso, honung och frusna hallon.

Varför jag inte blanda i hallona från början bror på att de blir så geggiga när de tinar och de är mycket godare när de är frysta. Det va vad jag hade att säga. Tack för mig, nu ska jag bli frisk!

Av Elin Wallin - 28 januari 2013 10:00

   

för några månader sen införde jag en egen tradition, fredagsfika, och det har nu blivit höjdpunkten varje vecka. 

När jag kommer hem på fredagarna börjar jag alltid med att sätta på kaffe och sen njuter jag bara. Det allra bästa är när jag är helt själv hemma, har en tårtbeställning eller ny hembakattidning. 

shit det låter som att jag är typ 80 år men va fasen.....

Aja i fredgas gjorde jag i ordning en super god macka till fikat, hembakat bröd med keso, blad spenat, salami, gurka och ajvar relich, muuuums!!!


Av Elin Wallin - 27 januari 2013 12:41

       

choklad och nougattårta


Ja just precis choklad och nougattårta. Fick en beställning av min moster som har fyllt år. Jag fick helt fri händer och det blir ganska lätt när man känner personen så resultatet blev chokladbotten fylld med två lager nougatmousse och sen spackla jag hela tårtan med en typ av smörkräm. Smörkrämen blev lite tryffelaktig och den satte fart på de flestas smaklökar. Dekorationen blev efter många om och men ganska självklar då mosters favoritfärg är turkos. 

Jag blev personligen väldigt nöjd med tårtan om man bortser från den torra tårtbotten men nu när jag tänker efter så vet jag vad som gick fel med den, men man lär sig av misstagen som tur är. :)

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards