kitchenqueen

Alla inlägg under april 2012

Av Elin Wallin - 29 april 2012 12:41


Chokladmuffins med apelsin

150 g margarin

2 dl strösocker

2 tsk vaniljsocker

2 ägg

0.75 dl pressad apelsin

skal från 1 apelsin

2½ dl vetemjöl

½ dl kakao

1 ½ tsk bakpulver


Vispa margarin, strösocker och vaniljsocker poröst. Tillsätt äggen, ett i taget.

Blanda vetemjöl, kakao och bakpulver och varva ner det i smeten med pressad apelsin och skal. Blanda till en jämn smet.

Fördela smeten i formar och grädda mitt i ugnen på 200 grader i ca 15-20 min.


 
Av Elin Wallin - 26 april 2012 21:24


Du är världens bäst!!!


Imorn taggar vi för lite samtal så där kl 8 på morgonen, men de kommer ju gå strålande eftersom jag är ganska så bäst, thihi.

Efter skolan bär det av mot stan med min kära vän för att hitta konfirmationsklänning och lite annat smått och gott sen blir det en traditionell Elin å Anna kväll vilket är såååååå underbart. Äta massa gott och umgås med en underbar människa, ni hör ju hur de låter. Ujujuj, hoppas ni också får en bra fredag!! Bjuder på en liten spellista till fredagkvällen. PUSS HEJ!!!


http://open.spotify.com/user/wwaalliinn/playlist/2ZZ5xp6KKVEarsP1nJmUGg

  
Av Elin Wallin - 22 april 2012 10:43

                 


LYCKA!!!


Den här veckan har varit heeeelt perfekt. Har umgåtts med härliga vänner och vart lite bad ass med klassen. Måste säga att jag har otroligt fina vänner som lyser upp mina dagar.

I tisdags tog hela klassen ledigt från en lektion ( som sagt bad ass ). Men kul som stryk hade vi.

I torsdags vart det en lång härlig promenad med min gulliga Lollo med massa tjejsnack och i fredags vart det häng hos Berra med massa gött och massa mys.

Gårdagen var helt okej bäst om man säger så också.

LIVET LEKER!!!!!!

Idag blir det troligen lite plugg och bakning innan det bär av mot farmor för lite födelsedagsfirande och smörgåstårta. Ha en bra söndag gott folk!!

  
Av Elin Wallin - 14 april 2012 18:53

Har haft min fina vän Lollo här idag som har hjälpt mig att fota lite bakverk till min kokbok, å resultatet blev jag riktigt nöjd med. Titta å njut..

                     

Av Elin Wallin - 13 april 2012 22:12

 

Hade inget annat för mig idag så passa på att baka lite. Det blev en liten kladdkaka och dessa små fina, blåbärsfyllda cupcakes med vitchoklad frosting. Personligen tyckte jag dom va riktigt goda :)


Blåbärsfyllda cupcakes med vitchoklad frosting

Ingredienser:

1 sats grundsmet till muffins som finns i tidigare inlägg

fast blåbärssylt

Gör så här:

Gör muffinsarna helt efter receptet och låt dom sedan svalna.

Skär en cirkel på muffinsens topp och gröp ur lite så det finns plats för sylten.

Häll i lite sylt och sätt på toppen igen, som semlor ungefär.

Vitchoklad frosting

Ingredienser:

75 g vitchoklad

0.75 dl vispgrädde

100 g philadelphiaost

1 msk florsocker

Gör så här:

Smält chokladen över vattenbad och blanda den sedan i en skål tillsammans med osten.

Vispa grädden och vänd sen ner den i smeten. Blanda tillsist i florsocker om de behövs.

Spritsa på cupcakesen och garnera ev med blåbär eller något annat gott.


Jag lyxa till det och gjorde egen blåbärssylt faktiskt med frysta blåbär och syltsocker.



Av Elin Wallin - 8 april 2012 21:29

 


Dagens fika och fredagens fika


Jaa mycke bloggning har det ju inte blivit med desto mer bakning. I torsdags blev det brorsans sega chokladmuffins, i fredags  2 olika sorters amerikanske cookies och petti choux fyllda med blåbärsgrädde som ni ser på bilden och idag fick de bli lyxiga kokostoppar med konjak doppade i choklad och chokladbakelse som ni också ser på bilden. Jag vill verkligen inte ställa mig på vågen efter den här påsk helgen som ni kanske förstår, haha.

Hoppas ni också har haft en bra påskhelg med mycke gött :)


Imorn börjar påsklovet på riktigt tycker jag å de är så galet skönt. Veckan är fylld med roliga saker men även lite tråkiga. Imorn har vi nog inga planer riktigt men kanske ska träffa min gulliga vän, på tisdag är de begravning, onsdag är lite hemlig faktiskt, hihi ;), torsdag bär det av mot ullared med min gulliga vän och fredagen blir nog lugn. En helt okej vecka framför mig. De tackar vi för.

Ha de bäst!

 
Av Elin Wallin - 6 april 2012 14:21

Min egen musli

Ingredienser:

2 dl kokos

2 dl linfrö

3 dl havregryn

1 dl sesamfrön

5-6 dl blandade nötter och torkad frukt

3 tsk vaniljsocker med äkta vanilj

3 msk vatten

3 msk rapsolja

½ tsk salt

Gör så här:

Hacka nötterna grovt och blanda med övriga ingredienser i en stor skål. Häll sedan blandningen på en stor plåt med bakplåtspapper och sätt in i ugnen på 175 grader tills nötterna börjar få lite färg. Sänk sen värmen till 120 grader och rosta ytterligare ca 30 min. Låt svalna och häll upp i en burk.

Av Elin Wallin - 6 april 2012 10:50


Det här är de jag älskar mest med att ha lov, sitta i sängen och äta god frukost med datorn i knät, ååå de är så underbart. Idag avnjuter jag min hemmagjorda musli jag gjorde igår, super god så de kommer recept senare.

Idag öser regnet ner där ute så jag hoppas på en dag i köket och lite fredags mys på kvällskvisten. Bra början på lovet må jag säga.

Ha en bra långfredag!! // En mega lycklig tjej!

 

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards