kitchenqueen

Alla inlägg under augusti 2012

Av Elin Wallin - 31 augusti 2012 08:12

De har blivit väldigt lugnt på denna sida nu ett tag, jag har varken haft tid eller ork nu när skolan har dragit igång å de är läxor å grejer som tar min tid på kvällarna.
Bakning har de inte heller blivit så mycket av TYVÄRR, så jag hoppas det blir lov eller något liknande snart.
Ikväll ska jag iallafall ta min plats i köket och vispa ihop en trerätters till min älskade familj men först en tur till skolan.
Ska försöka få in bilder på maten ikväll. Ha det bäst! :)

Av Elin Wallin - 9 augusti 2012 10:45

   

I lördags fira vi min brors 18 årsdag och då ska det självklart vara tårta men den här gången hade jag tröttnat på en vanlig tårta som man täcker med sugerpaste så det fick bli en mazarintårta med massa bär uppe på. Jag tror den blev lika uppskattad som en vanlig tårta även fast det kanske är lite roligare med en personligare tårta.

Av Elin Wallin - 2 augusti 2012 15:53

   


Ojojoj, vad jag har hunnit med mycket idag, klippt gräs, tvättat, städat mitt rum, bakat och massa mer.

Men självklart har jag spenderat mest tid i köket. Där har det bakats chokladmuffins, brownies och sörgårdsbröd (tror jag det hette). Brödet ovan va något enkelt som jag hitta i en gammal bok här hemma, men jag lyckas sällan när det gäller att baka bröd fast jag ger mig inte, någon gång borde man väl lyckats....

Ne nu har jag inte tid att sitta vid datorn mer, ska bege mig till köket för att fixa RAGGMUNK till alla arbetare i huset, guuu så gott så det är bäst att det blir bra. :)

Av Elin Wallin - 1 augusti 2012 21:45

   

Lite mumsiga rulltårtor som jag gjorde här en dag, den ena är fylld med smaksatt philadelphiaost och mullbär och den andra är en chokladrulltårta som är fylld med smörkräm som jag sen smaksatte med lite likör. Riktigt mumsiga!

Bilderna hjälpte min kära mor till att ta, hon dukar upp och jag fotar, vilket team!!!

Av Elin Wallin - 1 augusti 2012 21:42

   

En ljuvlig kycklingpaj jag gjorde här om dagen. Den bestod av stekt kyckling, kantareller, röd paprika, lök, krossade tomater och en hel drös med olika kryddor och annat gott. Den slank ner fint i magen med lite sallad till. :)

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards