kitchenqueen

Alla inlägg under juli 2012

Av Elin Wallin - 30 juli 2012 16:29

 

 

Denna efterrätt satte min mamma ihop när vi hade folk här och kort om tid. Snabbt och gott!

Hon varva 2 olika sorters kex, blåbär och hjortron och turkisk yoghurt med vaniljsmak. Sen toppades det med riven choklad. Super gott..


Det har varit dåligt med bloggning men de blir så när man har semester. Självklart har jag bakat men inte orkat skriva om det men nu ska det bli bättre med den saken helt enkelt....


Av Elin Wallin - 6 juli 2012 16:55

   

Imorgon fyller min favorit kvinna Agneta hela 50 år och det måste ju firas så i onsdags tog jag och min bästa  tårtleverantör Lollsan moppen till borensberg för att leverar en liten tårta för att fira den underbara kvinnan.

Det ända jag vet att hon önska sig var en mini cooper så självklart fick en sån ta plats på tårtan.

Tårtan bestog av en vanlig tårtbotten, fylld med hallon och jordgubbssylt och vaniljmousse, spacklad även med moussen och täckt med vit sugarpaste och skylten är även den gjord i sugarpaste.

Det verka som att tårtan blev uppskattad av hela familj vilket värmde i hjärtat något enormt.

Bilderna på tårtan är inte så bra men det blev lite bråttom så det blev som det blev.

Nu hoppas jag hon får en kanon dag imorn med sin underbar familj, släkt och vänner och maaaaaaassa tårta.

Av Elin Wallin - 2 juli 2012 23:24

Sockerkaka måste ju vara bland det lättaste att baka men de borde också vara bland det lyxigaste. HELT GUDOMLIGT GOTT!!!!!!

   

Nog för att de är lyxigt med sockerkaka men en mugg latte macchiato till det är ju pricken över i:et, MUMSIGT!! 

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards