kitchenqueen

Alla inlägg under mars 2013

Av Elin Wallin - 27 mars 2013 16:01

       

Irish coffee och daimtårta alá Elin.

En seg och saftig chokladbotten täckt med en krämig daimchokladkräm. Detta toppade jag med grädde, rivet lime skal, lime, riven vitchoklad och hallon. Lite irish coffee till det och vi är på banan. 

Så firade vi att det var fredag förra veckan efter att ha avnjutit en middag som jag stog för men det kommer ett inlägg om det senare. Nu är det lite plugg och käk som står på schemat innan det är dags för träning. PUSSSSSS!

Av Elin Wallin - 21 mars 2013 11:15

     

Prinsesstårta alá Elin, behöver inte säga så mycket mer va.

En helt vanligbotten fylld med vaniljkräm och egengjord hallonsylt, ett tjockt lager grädde och lite marsipan. KLART!

Busenkelt, dock gick inte allt som det skulle men det behöver vi inte snacka om, hehe.

Av Elin Wallin - 18 mars 2013 10:00

     

En av de två beställningarna jag hade förra veckan.

Den här blev jag faktiskt riktigt nöjd med, marsipanen höll och täckte precis som jag ville och dekorationerna var enkla men ändå väldigt fint. Brukar ju oftast vara det enkla som är fint faktiskt.

Tårtan bestog av en glutenfri chokladtårtbotten, fylld med en ny jordgubbsmousse som jag tyckte blev riktigt bra och dumlefluff. Jag spacklade tårtan som vanligt med min chokladkräm och täckte med vanlig vit marsipan. Dekorationerna är även dem gjorda i marsipan med ett undantag på bokstäverna som är gjorda i sugarpaste.

Av Elin Wallin - 17 mars 2013 18:29

   

Ännu en vecka är förbi och jag har bockat av två tårtbeställningar. Den sista har jag precis varit och leverat så nu sitter jag och njuter utav det ni kan skåda på bilderna. En vanlig hederlig svensk kladdkaka som jag serverade med vispad grädde, hackade nötter, banan och chokladsås. Sååååå lätt med ändå så gott!! Hoppas ni har haft en bra vecka för det har jag! Har en sån skön vårkänsla i kroppen och allt är bara överdrivet bra! Puss på er!

Av Elin Wallin - 15 mars 2013 10:00

   

Nu har jag visat er närmare bilder på både förrätten och varmrätten från i lördags så nu är det väl ändå dags att visa höjdpunkten, efterrätten.

Hallon och vitchoklad pannacotta, känns som att jag inte behöver säga mer än så. Gott! Gott! Gott!

Av Elin Wallin - 11 mars 2013 09:00

   

Igår baka jag stora kokostoppar med smak av saffran. Super gott så jag tänkte bjuda på receptet :)


Kokostoppar med saffran


50 g margarin

1 paket saffran

2 ägg

1 dl socker

200 g kokos


Smällt margarinet tillsammans med saffran.

Blanda ägg och socker men vispa ej.

Tillsätt kokos och margarinet med saffran i äggsmeten.

Låt stå och svälla ca 10 min.

Klicka ut smeten på en plåt och forma till toppar.

Grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca 15 min. NJUT!!!

Av Elin Wallin - 10 mars 2013 17:19

Här kommer lite snabba bilder ifrån helgen som har varit fylld med god mat. Mamma och jag gjorde lördagkvällen lite lyxigare och gjorde trerätters. Jag gjorde förrätt och efterrätt medans mamma stog för varmrätten. Ska skriva mer om varje rätt i veckan för nu ska vi ta våra våffeljärn och bege oss till min moster och hennes familj för att göra våfflor.

Hoppas ni har haft en bra helg älskade människor!

         

Av Elin Wallin - 7 mars 2013 11:00

     

Jag skrev tidigare att negerbollar kan var bland det godaste som finns, strax efter kommer sockerkaka men inte långt bakom har vi sverigekakan. Ååååååååååå så gott det är!!! Som en sockerkaka med vaniljkräm som rinner ner i kakan, ni hör hur det låter.

Jag har alltid haft lite svårt för att får till en PERFEKT sverigekaka men när jag gjorde denna i lördags fick jag i alla fall till en perfekt vaniljkräm. Kakan blev förvånadsvärt bra också faktiskt så den fick helt klrt godkänt för att vara jag som har gjort den.


Varm sverigkaka och mjölk, de är kärlek!!!

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards