kitchenqueen

Alla inlägg under augusti 2013

Av Elin Wallin - 31 augusti 2013 16:08

Banankaka

100g margarin
3 dl strösocker
2 ägg
5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
1 tsk kanel
2 mogna bananer
0.5 dl kallt kaffe
100g choklad (att hacka och ha i smeten eller för att smälta och ringla över när kakan är klar.)

Rör margarin och socker poröst och tillsätt äggen ett i taget.
Blanda alla torra ingredienser och vänd försiktigt ner i smeten.
Mosa bananerna och varva ner det i smeten med kaffe och choklad.
Grädda i nedre delen av ugnen i ca 1 tim.
Låt kakan svalan och ringla över smält choklad om du inte har valt att ha den i smeten.
Lycka till!!

Av Elin Wallin - 29 augusti 2013 10:36

Sockerkaka med chokladbitar toppat med vaniljglasyr och kokos.

Av Elin Wallin - 26 augusti 2013 16:34

Idag har vi avnjutit en helt gudomlig trerätters på restaurang Nils Dacke. Treorna bjöd på en välkomsmiddag.
Allt var super gott och väldigt uppskattat. Om tre år är jag en av dom som bjuder på middag! Häftigt!
Ha det bäst! Puss

Av Elin Wallin - 22 augusti 2013 16:23

Här är lite efterrätter ifrån våren/sommaren.
Tänk att snart är det redan höst och jag har börjat gymnasiet. Allt känns en så länge kanon bra i skolan både men lärare och klassen. Det ända som är lite träligt är detta pendlade... Aja nu är det bara en dag kvar innan det är helg. På lördag är den STORA dagen, prisutdelningen för alla deltagarna i correns tävling och den slutliga vinnaren ska koras. Spännande!
Nu ska jag återgå till min kantarell- och västerbottenostmuffins.
Pusss

Av Elin Wallin - 20 augusti 2013 17:22

Dessa tre tårtor är det något speciellt med men jag kan inte riktigt peka på vad det är som gör dom så speciella. Alla tre var riktigt roliga att göra och jag är nöjd med alla tre (för en gångs skull).
Puss

Av Elin Wallin - 18 augusti 2013 19:35

Helgens beställning som verkligen var super rolig att göra och den verkade ut att bli vääääldigt uppskattad också vilket gör det hela ännu roligare.
Tårtan bestod av chokladbotten, vitchokladmousse och daimfluff.
Hoppas alla har haft en bra helg/semester/sommarlov. Nu är mitt lov över och imorn börjar skolan. Ny skola, nya människor och nya möjligheter. Jag är taggad till tusen!
Pusss

Av Elin Wallin - 17 augusti 2013 14:51

Idag säljer jag blåbärsbakelser i caféet. Jag säljer även chokladcupcakes, negerbollar, cookies m.m
Puss

Av Elin Wallin - 3 augusti 2013 10:53

Nu när bloggen inte kommer i första hand så blir det så här, gamla bilder och få inlägg TYVÄRR!
Nu ska jag fixa iordning det sista innan jag åker upp till caféet. Jag hoppas på en lika lyckad dag som igår.
Puss!

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards