kitchenqueen

Alla inlägg under oktober 2012

Av Elin Wallin - 14 oktober 2012 16:40

Måste bara berätta om maten jag gjorde idag. Mamma jobba helg så jag stog för maten idag så jag slängde ihop en gryta, snabbt, lätt och framförallt gott!!

Jag hade i de vi hade hemma, alltså:

fläskfilé

sparris

kantareller

bacon

paprika

matgrädde och lite vispgrädde

turkiskyoghurt

timjan

salt och peppar

kalvfond

dijonsenap

soja

De är så kul att laga mat när man inte har ett recept att gå efter utan bara köra sitt eget race. Och idag hade jag tur då det blev en succé om jag får säga vad jag tycker. Skit gött!!!

Av Elin Wallin - 14 oktober 2012 16:33

       

Igår hade jag mitt sista "kalas" men då bjöd jag på en 3 rätters middag istället för kakor. Jag personligen är inte super nöjd med maten om man säger så men de verkade ändå ut att bli uppskattat :)

Förrätt:

Toast skagen

Varmrätt:

helstekt fläskfile med rödvinssky och potatisros (hade även en stor sallad till)

Efterrätt:

chokladtårta alá Elin och vispad grädde

Av Elin Wallin - 8 oktober 2012 17:24

Igår hade jag mitt efterlängtade "kakkalas" eftersom jag tydligen fyller på torsdag, aja på bordet serverades 9 sorters kakor och en tårta.

Alla kakor!

 

Små små små choklad cupcakes.

 

Negerbollar, SJÄLVKLART!

 

     

Mina personliga favoriter, riktiga mumsbitar.

   

Slutligen min alldeles egna födelsedagstårta, ljuschokladbotten, fylld med blåbärsmousse och vitchokladmousse, spacklad med smörkräm smaksatt med likör och täckt med marsipan och blommor och blad i sugarpaste. 

   

Måste ju faktist visa mitt presentbord också. 3 olika strössel, rosa pajform, presentkort på kopp och kanna, 1 års premuration på hembakat och 4 små ungsformar med lock. Nöjd tjej! Inte nog med alla dessa presenter i fredags fick jag även 6 super fina serveringsskålar och 2 kokböcker av min kusin när hon va här.


Av Elin Wallin - 6 oktober 2012 15:37

 

 

Dagens beställningstårta va en hederlig svenska gräddtårta.

Den bestog av vanlig botten, vaniljkräm och min hemmagjorda sylt. Toppad med hallon och spritsad grädde.

Som sagt gräddtårta är ju inte riktigt min grej att göra men efter lite svordomar sååååå.

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards