kitchenqueen

Alla inlägg under juli 2013

Av Elin Wallin - 25 juli 2013 15:50

Idag har det bakats bullar och rulltårta i värmen. Trodde jag skulle dö ett tag på grund av värmen, men men.
Ett par påsar med bullar fick jag till och en riktigt god rulltårta. Men orken att fota det jag baka fanns tyvärr inte idag. Nu ska jag duscha av mig lite och förbereda lite pannkakor till kvällen.
Puss

Av Elin Wallin - 21 juli 2013 17:11

Den här blåbärskakan gjorde jag när jag var i stugan. Blåbären jag använde kunde inte bli färskare. Jag fick direkt ifrån skogen och in i köket. Kakan var superlätt att göra och riktigt god att äta.
Nu sitter jag ute i solen och väntar in min familj och moster, dom är iväg och hämtar en husbil men jag hoppas dom ringer snart så jag kan börja med maten. Puss!

Av Elin Wallin - 10 juli 2013 20:51

Ååååh sockerkaka är och kommer alltid vara ett oslagbart bakverk! Det är så gudomligt gott, dock är det bara farmor som kan göra den där alldeles perfekta sockerkakan!
Idag när jag bakade så var ju bara tvungen att experimentera lite så jag bytte ut bakpulveret med bikarbonat för att se om det blir någon större skillnad och oj. Det blev faktiskt skillnad, kakan jäste bättre i ugnen och den blev liksom mjukare i konsistensen. Men som sagt, ingens sockerkaka går att få som farmors.

Av Elin Wallin - 9 juli 2013 18:41

Halloj!
Igår när jag kom hem ifrån Tjällmo så bakade jag dessa godingar. Det är vaniljmuffins fyllda med starbar (choklad som påminner lite om snickers). Riktigt mumsiga blev dom! Lagom till kvällsfikat så kom moster och Isac och de verkade gå hem hos dom också.
Det är så kul att baka muffins för det går verkligen att variera i oändlighet!!
Pussss

Av Elin Wallin - 7 juli 2013 12:30

Jag tar ju faktiskt väldigt mycket frukostbilder så jag bjuder på några favorit nu på grund av att det kanske inte blir så mycket blogginlägg den kommande veckan.
Nu ska jag åka till tjällmo och vara där tills imorn, på tisdag ska jag iväg och träffa min lilla extra familj och på onsdag ska jag iväg på lunch dejt. Bra vecka helt enkelt!
Pussss

Av Elin Wallin - 6 juli 2013 09:50

Lördag morgonen började bra, läser om mig själv tillsammans med morgonkaffet. (Det var alltså corren jag hade här på besök i torsdags för intervju, fotografering och filmning till corren24.)
Det var inte bara så min morgon började bra. Först fick jag sms från min moster och en fantastisk killkompis, efter det fick jag ett meddelande på Facebook från min bästa barndomskompis mamma som gjorde att jag fick en liten tår i ögat. Nu håller jag på och tar emot en eventuell tårtbeställning och njuter av tillvaron innan jag ska in till min bror. Idag står bror och systerdag på schemat då mamma och pappa är på minisemester på Öland.
Pussss

Av Elin Wallin - 5 juli 2013 12:54

En liten närmare titt på cupcakesen jag bjöd på igår. Det var en chokladmuffins fylld med nougat som jag sen toppade med vaniljgrädde och riven vitchoklad.
Pussss

Av Elin Wallin - 5 juli 2013 08:49

Godmorgon fredag!
Även fast jag är ledig varje dag så är det något speciellt med fredagar. Det blev ingen sovmorgon idag heller. Kvart över 7 var det någon som gick på altantaket utanför mitt fönster och spika. Strax efter började alla hamra uppe på taket så det vara bara att le och gå upp. Men nu har jag startat tvättmaskinen,ätit en god frukost och fått min första kopp kaffe så nu är jag glad igen, hehe.
Ikväll kommer ett gäng kompisar hit för lite grillning, så det blir nog en toppen fredag.
Ha det bäst!
Pussss

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards