kitchenqueen

Alla inlägg under maj 2013

Av Elin Wallin - 19 maj 2013 19:30

Igår gjorde jag en oreokladdkaka till kvällen. Jag va så oerhört sugen på att baka och sen har jag länge haft den här idén i huvet med oreokladdkaka. Jag gjorde alltså en vanlig kladdkaka där jag tröck ner bitar av oreokaka.
Jag bjöd min älskade väninna på kladdkakan och då fick jag frågan vart jag får alla mina idéer ifrån. Men jag vet faktiskt inte det, det kan liksom räcka att jag ser en bild så har jag en idé i huvet. Jag måste väl också erkänna att alla mina idéer inte lyckas men man lär sig av misstagen. Pussss!!

Av Elin Wallin - 17 maj 2013 20:08

Det är fredag, äntligen!! Idag firar vi det med en makalöst god vaniljpannacotta som jag gjorde när jag kom hem från skolan. Pannacottan toppades med en rabarberkompott med smak av stjärnanis och vanilj. Som pricken över i:t och för att få lite tuggmotstånd så toppade jag härligheten med lite kolakrisp. Oslagbart gott och perfekt avslutning på veckan. Trevlig helg älskade människor!!

Av Elin Wallin - 5 maj 2013 13:55

Har precis avnjutit en gofika på altanen som bestod av blåbärspaj med kola smak och kolakakor med havssalt. Kolakakorna är farligt goda, det är svårt att sluta äta dom. Jag har alltid använt mig av samma recept på kolakakor utan att ändra något men idag tog jag det stora steget och byte ut lite ingredienser och hade på havssalt. Jag kan ju inte påstå att dom blev äckligare snarare tvärtom. As goda och alldeles perfekt sega.

Mamma jag kom hem ifrån Barcelona i fredagsnatt och jag har maaaaassa matbilder där ifrån som jag tänkte visa. Pussss

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards