kitchenqueen

Alla inlägg under juni 2012

Av Elin Wallin - 27 juni 2012 16:38

           

Bara för att jag saknar dalarna och släkten där så trösta jag mig själv genom att göra en liten tårta.


Denna skönhet gjorde jag på vanlig sockerkaka som jag dela i 3 delar, fyllde med hallonsylt och smält vit choklad som jag blanda ut med philadelphia ost, smacklade även med det och lite grädde, täckte med marsipan och vispad grädde. Riktigt skojig tårta att göra, bara hoppas den smakar lika bra som den ser ut. HEJ HOPP!!

Av Elin Wallin - 27 juni 2012 16:34

 

Bild från en paj jag gjorde i söndags.


Bloggen ser inte ut som den ska vilket jag är medveten om men jag vet inte riktigt vad som har hänt eftersom min toppbild är borta. Aja, när jag får tid och ork så blir det en ny toppbild och lite små fix på bloggen. Ha det bäst!

Av Elin Wallin - 24 juni 2012 18:30

 

Tårtan som min bror och far har beställt till dom som lacka king saaben. Dom skulle ha en vanlig tårta med deras logga på så jag gjorde mitt bästa.

En vanlig tårtbotten fylld med vaniljkräm och hallonsylt som jag sen spackla med vanlig vispad grädde och täckte med vit marsipan. Loggan gjorde jag i grön sugarepast.  En lätt och snabb tårta.

Av Elin Wallin - 19 juni 2012 22:47

 

Blåbär och hallon paj, helt gudomligt!!

     

Choklad cupcakes med vitchoklad frosting

Av Elin Wallin - 19 juni 2012 22:13

       


Så här blev min älskade väns avslutningstårta till hon sluta 9:an. Den bestog av vanligbotten, dumlefluff, vitchokladmousse, spacklad med dumlefluff och täckt med marsipan som blev aningen för tjock. Fjärilarna är gjorda i sugerpast, lika så det gröna.

Som de andra tårtorna jag har gjort så var den väldigt rolig att göra men jag måste ju säga att min fantasi inte var den bästa tyvärr.

Här näst står en tårta med en logg på på tur som ska ges till gubbarna som har lackat min brors bil, skojigt.

Av Elin Wallin - 9 juni 2012 20:45

Tårtan jag gjorde till min älskade klass bestog av chokladbotten, ett lager dumlefluff och spacklad med nutella. Det verkade ut som att den blev uppskadad av mina kära vänner vilket gör att det blir roligar att bjuda :)

       

Slutligen min blixtentårta och en vanlig rund. Båda består av vanlig botten, jordgubbsmousse, chokladmousse, spacklad med smörkräm och täckt med sugerpaste.

Dom va riktigt roliga att göra med de har tagit ett antal timmar också. Bilen blev inte riktigt som jag tänkt mig men den får duga och den runda tårtan blev riktigt bra ända tills jag satte på locket och det blev ränder på kanterna, aja det är första gången så det kan ju inte vara perfekt.

  
Av Elin Wallin - 6 juni 2012 20:56

     


Dagen har spenderats i köket, det blev bullbak, ett gäng kolakakor, fixa bottnarna och lite fyllning till helgens tårtbeställning och slutligen blev det biffar med persilja å makaroner. Helt okej och några kilo tyngre men de är det värt.

 
Av Elin Wallin - 5 juni 2012 23:05

   


Dessa två enkla saker skapa jag i köket i lördags, en gudomlig kladdkaka med kokos och ekströms jordgubbsmousse.

Jordgubbsmoussen köpte jag för att pröva om den var god som tårtfyllning dom gånger man inte orkar göra egen men det var den verkligen inte, fy å usch va äcklig. Den rekomenderar jag då inte.

Där imot jag kan rekomendera kladdkakan jag gjorde, den blev riktigt god och populär av familjen.

Imorn står bull och tårtbakning på schemat, så skönt att vara ledig och få lite extra tid för bakning. Ha det bäst!


Kladdkaka med kokos


200 g margarin

3 ägg

3 dl strösocker

3/4 dl kakao

1 msk vaniljsocker

2 dl vetemjöl

1 dl kokos

Smält margarinet och låt det svalna något.

Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Vänd ner de torra ingredienserna och blanda till sist ner det smälta margarinet.

Smörj en form med löstagbar kant (24cm) och häll i smeten.

Grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca 30 min.

  

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards