kitchenqueen

Alla inlägg under april 2012

Av Elin Wallin - 5 april 2012 15:48

  Tar lov nu, helt ok. De ska bli sååååå jäkla skönt att va ledig nu och bara njuta. Ha de bäst!!

Av Elin Wallin - 4 april 2012 22:37

     

  lite inspiration inför lovets alla bakdagar, ljuvligt.

Av Elin Wallin - 4 april 2012 21:23

volleybollturnering i högsta grad, C mot B

 

 Kizz med sina managers, (kände att jag gick in för mitt jobb på denna bild)

 

 managers, sten hårda

 

Kizz

 

OMG, blondinberra va på volleybollturneringen och tog kort med sina fans

 

fett ball manager, sten hård


Låna några bilder av Lollo från dagens volleybollturnering i skolan.

Känns onödigt att skriva eftersom det är ganska självklart, men 8c tog hem vinsten både tjejerna och killarna. Underbart! C tjejerna va ju lugnt ballast, kolla bilderna bara, sten tuffa. Nog om de, fett kul hade vi iallafall.

De tackar vi för!


Måste bara skriva att de har varit något speciellt med den här veckan, jag har lixom varit så glad inombords eller vad man ska säga, sjukt underbart. Och den här dagen har ju inte gjort veckan sämre precis. Inte nog med att vi vann, när jag kom hem satte jag mig på altan (bara för att njuta av vädret) med ett stort glas vatten och några kokböcker som jag bländra i och leta lite insperation samtidigt som jag va mogen nog att fixa till saker i mitt liv som jag mådde dåligt över. Livet leker nu så att säga. Imorn är de sista dagen i skolan å sen tar jag lov. De tackar vi för.

Håller bara vädret i sig så kommer nog de här bli ett ganska bra lov ändå.


Ha de bäst!!


Av Elin Wallin - 1 april 2012 17:05


Skogensguld paj med kokoskolatäcke

Ingredienser pajdeg:

3 dl vetemjöl

1 ½ dl strösocker

125g margarin

1 msk vatten

Gör så här:

Hacka samman alla ingredienser till en jämn deg. Smörj en pajform och tryck ut degen. Ställ i frysen ca 30 min.

Sätt ugnen på 225 grader och ställ in pajen i ugnen ca 5 min.

Ingredienser fyllning:

hjortron så det täcker pajbotten

1-2 msk potatismjöl

3 msk strösocker

Gör så här:

Blanda samman alla ingredienser och häll sen i pajskalet.

Ingredienser kokoskolatäcke:

1 ½ dl kokos

1 dl ljust muskovadosocker

1 msk vaniljsocker

1 dl havregryn

½ dl ljus sirap

0.75 dl flytande margarin

Gör så här:

Blanda ihop alla ingredienser till en gladdig smet. Strö det sedan över hjortrona och toppa ev med stora blåbär.

Ställ pajen i nedredelan av ugnen i ca 20 min.


Servera med vaniljsås eller vaniljglass.



Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards