kitchenqueen

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Elin Wallin - 5 januari 2013 16:00

     

Här är en liten närmare titt på gårdagens fikabord.

Brödet skulle jag gärna lägg upp recept på men de blev inte riktigt som det skulle, det fick ligga och jäsa nästan två timmar istället för 30 min och när det väl var inne i ugnen blev det aldrig färdigt, aja. Det blev faktiskt ätbart sen iallafall, även fast jag hade gjort om ett recept totalt, bl.a så blanda jag i lite röd pesto. Mums!

Av Elin Wallin - 5 januari 2013 08:45

Enchiladas med kyckling och bacon (4 pers)

 


2 stora kycklingfiléer

1 påse tacokrydda

1 paket bacon

½ rödlök

1 påse wasabi ruccola

ca 10 stora champinjoner

ca 1 dl turkisk yoghurt

2-3 msk röd mild tacosås

ca 8 st små tortillabröd


Skär kycklingen i små bitar och stek tillsammans med tacokryddan tills kycklingen är färdig.

Häll kycklingen i en form och skär upp baconen och lök i lagom stora bitar och stek tills det börjar få lite färg.

Häll även upp det i en form. Skiva upp champinjonerna och varm tillsist på de med wasabi ruccolan.

Häll i de övriga ingredienserna i stekpannan och tillsätt yoghurten och såsen. Låt puttra några minuter.


Gör sedan så här:

 

Fördela ut fyllningen på bröden.

Vik in långsidorna

 

och sen kortsidorna

 

Forma så det blir en typ av rulle

 

Lägg rullarna i en ungsform

 

Strö tillsist på lite lagrad ost och grädda mitt i ugnen på 225 grader i ca 20 min eller tills osten och bröden börjar få färg.

Lycka till!!! 

Av Elin Wallin - 5 januari 2013 08:30

   

Godmorgon! Idag är jag uppe med tuppen och sitter nu och äter frukost med min far. Tänkte bara visa er maten jag gjorde till middag igår, enchiladas med kyckling och campinjoner. Receptet ska komma upp under dagen.

Trevlig lördag underbara människor!!!!

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards