kitchenqueen

Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Elin Wallin - 13 januari 2013 14:42

       

Idag gjorde jag något som blev lite fööööör gott, en sockerkaka som jag smaksatte med bland annat denna kaffesirap som jag total älskar nu. Sockerkakan fick en smak av kola. Obeskrivligt gott!

Mamma och jag satt här förut och tröck i oss halva kakan, sånt som händer.

Förövrig får jag inte vara i köket idag, hehe. Idag är det mammas tur att skapa. Har hört talas om bland annat porterstek och pannacotta. Spännande!! Dock suger det att jag inte får göra något ;)


Ska försöka få upp receptet på sockerkakan i veckan och kanske mammas trerätter meny. Men den här veckan är fullspcäkad från morgon till kväll, två tårtbeställningar, en inlämningsuppgift och debatt i skolan. Aja det är bara ligga i och se fram emot nästa lov. Hej hopp!!

Av Elin Wallin - 13 januari 2013 14:34

     

Min faster har skaffat sig en ny liten hobby, hon tillverkar egna kakfat och säljer.

Kakfaten på bilderna har hon gjort t.ex, det stora är mitt och det lilla är mammas.


Så om du har några udda tallrikar, skålar eller koppar som du vill göra något nytt av så är det bara höra av sig till mig här via bloggen eller mejla till wallinaren@live.se. Hon tar i nuläget 175 kr för ett kakfat.

Det är en perfekt gåbort present eller födelsedagspresent. Det är bara fylla faten med godis, kakor eller något annat kul, slå lite cellofan runt och knyt om med ett fint band.

Vid eventuella frågor är det bara höra av sig. 

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards