kitchenqueen

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Elin Wallin - 6 januari 2013 12:03

   


Små ädelostpajer ( 12st ):

1 rulle färdig smördeg

ca 200g ädelost

3 dl gräddfil

4 äggulor

ca 1 dl lagrad ost

1 ägg


Täck 12 små aluminiumformar med smördeg.

Bryt ner ädelost i formarna.

Vispa ihop äggulor, gräddfil och osten till en jämn smet.

Häll smeten över osten så formen blir fylld.

Vispa tillsist om ett ägg och pensla kanterna på smördegen.

Sätt in i ugnen på 225 grader i ca 20 min.

Låt svalna något innan du lossar dom från formarna.


Ringla lite honung över pajerna innan du serverar.


Av Elin Wallin - 6 januari 2013 09:23

   

godmorgon söndag!

Började denna söndag med en rejäl och god frukost, stekt ägg dagen till ära också.

Idag blir det nog en lugn dag här hemma eftersom alla bröjar jobba imorn förutom lilla jag som är ledig en dag till, hihi. Eftersom att jag är ledig imorn så ska jag in till Motala och göra några "ärenden" innan jag åker till farmor och käkar rotmos, så gudmoligt gott.


Nu ännu en kopp kaffe innan det är dags att ta tag i sitt liv igen.


Av Elin Wallin - 6 januari 2013 08:30

     

gårdagens trerättersmeny.

Hade en lite långtråkig dag här hemma igår så jag ringde hit min älskade faster och hennes sambo och bjöd på en trerätters eller enligt min faster en "nobellmiddag". Det blev rikitgt uppskattad vilket gör mig varm i hjärtat. :)


Meny


Förrätt:

ädelostpaj ringlad med honung serverades med babyspenat och päron

 

Varmrätt:

helstekt fläskytterfilé, potatisterrin med västerbottenost och gräslök och en egengjord sås

 

Efterrätt:

pepparkakscheesecake med varma hallon

 


Ja de kanske låter lustigt med pepparkakscheesecake nu när julen är slut men vi har så mycket pepparkakor här hemma som måste ta slut, hehe.

Jag blev faktiskt nöjd med alla rätterna men godast var nog faktiskt ädelostpajerna så jag tänkte lägga upp receptet på dom senare idag.

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards