kitchenqueen

Alla inlägg under februari 2012

Av Elin Wallin - 19 februari 2012 15:50

 

Efter att ha kollat i skåp och kylskåp ett antal gånger, vispa jag ihop dom här finingarna igår!!

Cupcake

Ingredienser: 

150 g margarin

2 dl strösocker

2 ägg

0.75 dl mjölk

1 msk vaniljsocker

3 dl vetemjöl

1 dl kokos

2 tsk bakpulver

2-3 msk amarula (likör)

Gör så här:

Vispa margarin, strösocker och vaniljsocker krämigt. Vispa sen ner äggen och ta ett i taget så det inte skär sig.

Blanda mjöl, bakpulver och kokos så bakpulvret fördelas. Vänd sen ner i smeten tills den blir jämn.

Ta tillsist i mjölken och amarulan. Fördela i en muffinsplåt eller dubbla pappersformar.

Grädda mitt i ugnen på 200 grader i ca 12-16 min eller tills dom får fin färg och inte är degiga i mitten.


Frosting

Ingredienser:

100-150 g philadelphiaost

ca 2 dl florsocker

1 - 2 msk vaniljsocker

Gör så här:

Vispa allt till en krämig och jämn smet.

Fördela på cupcakesen och dekorera med t.ex strössel, marsipan figurer eller glasyr.


Av Elin Wallin - 18 februari 2012 18:57

Tjaaa, första inlägget på min nya blogg där jag ska försöka lägga upp mina recept på bakverk och eventuell mat.

Det första inlägget inviger jag genom att vänta på min underbaraste vän som kommer hit för att mysa lite framför melodifestivalen och ha en riktig tjejkväll helt enkelt. Behövs efter den här veckan!!

Imorn kommer första receptet. Ha de bäst!!!!!

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards