kitchenqueen

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Elin Wallin - 20 februari 2012 23:23

           

Vill bara medela alla om att jag har världens finaste människor i mitt liv.

Jag vet att dom alltid finns där, dag som natt!

Dom delar med sig av sin styrka när jag behöver och kommer alltid med kloka ord som går rakt in i hjärtat!
Dom betyder mer än allt för mig och utan dom vore jag verkligen inget!
Vill bara att min älskade underbaraste vän, världens bästa bror och min älskade mamma ska veta att jag älskar dom hur mycket som helst!

  

 
Av Elin Wallin - 20 februari 2012 20:49


Bärpaj

Ingredienser:

200g margarin

1½ dl strösocker

2 dl havregryn

2 dl vetemjöl

1 msk vaniljsocker

ca 5 dl frysta bär eller frukt

sirap eller honung

Gör så här:

Blanda alla ingredienser till en jämn pajdeg. Smörj en pajform och tryck ut degen jämt i formen.

Häll på bären och ringla sen på sirap eller honung om man vill ha en sötare paj.

Sätt in i mitten av ugnen på 200 grader i 20-30 min eller tills pajdegen har fått fin färg.

Servera varm eller kall med vaniljsås eller glass. NJUT!!


Receptet kanske inte passar så bra till den här årstiden men har man lite bär i frysen är det här alltid en räddare i nöden om man får oväntat besök eller behöver en snabb och god efterrätt eller bara till kvällsfikat kanske.

Toppen recept!!!

Av Elin Wallin - 20 februari 2012 20:27

Så där jah, har för första gången i mitt liv varit på bio och sett en 3D film. Fränt!

Mästerkatten va ingen höjdare kan jag medela ;) men sällskapet va desto bättre så de blev ju en kanon dag iallafall. De tackar vi för :)

Nu har jag myst ner mig i min lilla soffa med datorn och lite musik för att ladda batterierna tills imorn då det blir lite fix i rummet och klippning och färgning av håret hos min kära moster.

Nae, nu har jag inte tid med det här. Dags att skriva recept. Ikväll bjuder jag er på ett härligt paj recept. Ha de bäst!!

 
Av Elin Wallin - 20 februari 2012 12:08

   


Grundrecpet på muffins 

Ingredienser:

150 g margarin

2 dl strösocker

2 ägg

½ - 0.75 dl mjölk

1 tsk vaniljsocker

3 dl vetemjöl

3 krm bakpulver

Ex på smaksättning, ½ dl citronsaft och skal, 3 msk kakao och hackad choklad, bär, kokos.

Gör så här:

Vispa ihop margarin och socker, tillsätt sedan äggen och mjölken och vispa till en skapligt jämn smet.

Blanda vetemjöl, bakpulver och vaniljsocker i en bunke. Vänd sen ner i smeten tills den blir jämn.

Ha tillsist i ev smaksättning. Fördela sen i muffinsplåt eller dubbla pappersformar.

Sätt in i mitten av ugnen på 200 grader i ca 12-14 min. Bror på vilken storlek man har på sina muffins.


Dom går utmärkt att använda när du vill göra cupcakes också.


Av Elin Wallin - 20 februari 2012 09:30

Godmorgon.


Frukostbullar från arla.se (alltså inte mitt egna recpet)

Ingredienser:

6 dl rågsikt

1 msk bakpulver

1 tsk salt

1 dl russin

1 tsk kummin

50 g margarin

3 dl gräddfil

Gör så här:

Blanda rågsikt, bakpulver, salt, russin och kummin i en bunke. Finfördela margarinet i blandningen. Rör i gräddfilen och blanda till en lös deg. I receptet står det att man ska forma till 16 bullar men jag fick bara till 11 bullar.

Grädda i mitten av ugnen på 250 grader i 8-10 min. (Mina tog längre tid)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards