kitchenqueen

Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Elin Wallin - 23 februari 2012 20:12

         


Chokladmuffins med kokosfyllning och amarulagrädde 

Cokladmuffinssmeten är gjorda efter mitt grundrecept som finns under kategorin recept.

Kokosfyllning:

Ingredienser:

1-1½ dl kokos

50 g smält margarin

2 msk vaniljsocker

2 msk strösocker

1 msk vetemjöl

Gör så här:

Blanda samman alla ingredienser till en jämn smet. Följ sedan bilderna ovan. Börja med att fylla halva formen med muffinssmet och ta sen i lite utav kokosblandningen och återigen muffinssmet. Dom gräddas i ugnen precis som det står i receptet på muffinsarna.

När dom är klara vispar du ihop grädde, amarula och florsocker och toppar sedan muffinsarna. NJUT!!


Av Elin Wallin - 23 februari 2012 16:41

   

Ååååååå jag vill flytta till mitt stora röda hus med vita knutar och vita dubbel dörrar med kransar på nuuuuuu så jag kan få mitt stoooooora vita kök och min rosa kitchen aid som ska stå mitt på köksbänken.

Drömmar......

 
Av Elin Wallin - 23 februari 2012 16:28

Har haft en riktigt underbar dag lite för mig själv. Började dagen med en lååång frukost framför tv:n innan de va dags att göra sig i ordning för lite ärenden på stan som bland annat besök hos optikern och så var jag och presenterade mig på min praktik platsen jag ska va på nästa vecka.

När jag kom hem fick de bli lite fika framför cakeboss. Nu står det go saker i ugnen och förhoppningsvis rullar mamma in snart så man får lite mat i magen....

Ha de bäst!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards