kitchenqueen

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Elin Wallin - 22 februari 2012 22:56

       

     

Jag har fått ett litet problem, jag har ett usb-minne där jag har massvis recept och dom recepten har jag sparat i ett speciellt format så jag kan inte öppna dom på varken min nya eller gamla dator och inte heller min brors, så jag måste alltså ha min mor och fars dator för att kunna öppna recepten.

Men imorn ska jag lägga upp recept som jag har ner skrivna och så får jag försöka fixa formatet på alla andra recept.

De va bara de jag vill!

HA DET BÄST!!!!

Av Elin Wallin - 22 februari 2012 10:12

Fyllning till semlorna

Ingredienser

ca 1 dl mjölk

ca 200g mandelmassa

inkråmet från några semlor

Gör så här:

Bryt isär mandelmassan och vispa de tillsammans med inkråmet och mjölken så det blir en lagom lös gegga. Fyll sedan semlorna och spritsa på grädden. Lägg på locket och pudra på lite florsocker. Klart!!

När man gör den här fyllningen får man köra lite på känn, så man får fyllningen precis som man själv vill ha den.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards