kitchenqueen

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Elin Wallin - 7 februari 2013 20:36

   

tonfisksallad


Idag blev det en nyttig middag här hemma. Tonfisksallad med ägg och surdegsbröd.

Jag svängde ihop en sallad innan mamma kom hem, jag gjorde en egen åt mig själv som bestog av broccoli, blandade bönor, paprika, avokado, rödlök, pumpakärnor och tonfisk. Och för att få lite mer smak på salladen så hade jag i olivolja och citronpeppar, magiskt gott!!!

Kan även meddela att det kommer vara dött på bloggen här ett tag nu troligen då jag åker till Västervik över helgen. Ska bli så skönt att komma hemifrån och bara koppla bort allt med skola osv. Ha det bäst älskade människor!!!

Av Elin Wallin - 7 februari 2013 13:00

 


Återigen en goding jag gjorde i söndags. Inbakade päron med after eight. Riktigt riktigt gott. Dock skulle mina kunna vart inne i ugnen lite längre då degen inte va så krispig som den borde.


Inbakade päron med after eight


1 paket färdig smördeg

2 hårda päron

12 bitar after eight

ljus sirap

1 uppvispat ägg


Sätt ugnen på 225 grader.

Skär smördegen i 6 lika stora fyrkanter.

Skala och skär päronen i små bitar och fördela ut på mitten av varje smördegs bit.

Tryck ut lite sirap över päronen.

Lägg två after eight bitar på päronen. (jag dela mina en gång)

Vik tillsist in kanterna över fyllningen så det inte finns något öppet hål.

Pensla bakelserna med ägg och sätt in i ugnen ca 15 min.

Låt dom sen svalna lite och pudra med florsocker.

Servera ev med vispad grädde.



Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards