kitchenqueen

Alla inlägg den 22 december 2012

Av Elin Wallin - 22 december 2012 23:47

 


2 ägg

3 dl strösocker

2 tsk vaniljsocker

4 msk kakao

1 ½ dl vetemjöl

100 g smält margarin eller smör

1 rulle center


Garnering:

jordnötter

choklad


Sätt ugnen på 175 grader.

Vispa ägg och socker pösigt och tillsätt sedan de övriga ingredienserna utom centern.

Häll smeten i en smord bröad form (21 cm). Tryck ner center.

Grädda mitt i ugnen ca 20 min. (Tänk på att den ska vara lite lös i mitten)


Under tiden kladdkakan är i ugnen kan du fixa garneringen.

Smält valfri mängd choklad (jag hade 200g). Tillsätt sen en lagom mängd jordnötter i chokladen.

Bred det sedan försiktigt på kakan när den kommer ut från ugnen. 

Kyl sedan ner minst 2 timmar. Jag hade den i kylskåpet över natten och då blev den perfekt.

Lycka till!!



jul

Av Elin Wallin - 22 december 2012 23:25

Oj nu va det så där länge sen sen jag skrev igen. Ber om ursäkt men det har inte funnits tid med datorn mitt i all julstress. Ne nu ska jag inte påstå att jag stressar, de ända jag har gjort den här veckan är att ha njutit av livet, umgåtts med min älskade familj, julhandlat och fixat det sista innan jul. De är sååå oerhört mysigt med jul, man får en speciell känsla i kroppen som man inte riktigt får nog av. 

Då det inte har blivit så mycket bakning eller matlagning den här veckan så bjuder jag på lite bilder istället :)

matkasse från maxi, väldigt smidigt när inspirationen inte finns efter en tuff dag på skola och jobb. Bara ta fram ingredienser och recept och vipps så har du kvällens middag på bordet. Den här veckan har jag gjort många av rätterna och detta är en av dom. Sweet chilli wookade grönsaker med quorn och bulgur.

hade lite egentid här i tisdags då jag sluta tidigt ,julklappsinslagning och fika , like like like

 

snickerkladdkaka.

Igår fick jag faktiskt ett välförtjänat jullov vilket tvunget att firas. Började med fika och fotografering med bästa Lollsan och avslutade sen dagen i Linköping med Elin och Anna med lite restaurang mys med MASSA skratt!

   

slutligen några av bilderna som vi tog igår.

 Ikväll eller imorn ska jag försöka få upp receptet på den gudomligt goda snickerskladdkakan. :)

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards