kitchenqueen

Alla inlägg den 8 december 2012

Av Elin Wallin - 8 december 2012 22:48

 

låg i sängen och kollade på alla tårtor jag har gjort i år och insåg att det var ett par stycken ;)

Hela november har jag haft minst en tårtbeställning i veckan så nu känns det lite tomt att inte ha någon beställning förens i Januari troligen. Aja jag tror jag behöver lite vila nu iallafall även om det skulle vara kul att ha en sista beställning innan året är slut.

Tårtorna på bilden är bara några av dom jag har gjort i år och jag måste säga att det är något visst med saabtårtan, jag är FAKTISKT riktigt stolt över den.


Av Elin Wallin - 8 december 2012 22:44

   

hade ingen att leka med ikväll så jag stallde mig som vanligt i köket och exprementera lite. Idag blev det chokladbrownie med pecannötter som jag sen servera med cream fraish, ett "chokladflarn" och pecannötter med penslad choklad. Mycket choklad men cream fraishen gjorde så det inte blev så tungt ändå. Trevlig lördag gott folk!

Av Elin Wallin - 8 december 2012 16:49

       

lite bortglömda bilder från förra helgens adventsbak.

Första advent erbjöd knäck med hackad mandel, lussekatter och en gudomligt god rulltårta som jag tyvärr inte fick någon bild på. Rulltårtan bestog av en saffransbotten som jag fyllde med kondenseradmjölk, grädde blandat med cream fraish och frysna lingon. Det blev en succe till efterrätt!!!

Imorgon ska jag försöka slänga ihop lite julgodis när det är andra andvent å allt :)

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards