kitchenqueen

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Elin Wallin - 2 mars 2012 21:58

Idag va det sista dagen på praktiken och jag har sagt det förut men jag säger det igen jag trivdes sååååååå bra. Så det va nästan lite ledsamt att gå därifrån idag. Men men livets gång. Bjöd dom på lite fika idag för dom har varit så super duper snälla iallfall.


Chokladmuffins med dumlefluff

Ingredienser:

100g margarin

2 ½ dl strösocker

2 ägg

1 dl mjölk

3 dl vetemjöl

2 ½ msk kakao

1 msk vaniljsocker

2 tsk bakpulver

½ tsk salt

100g ljus eller mörk hackad choklad

Gör så här:

Vispa margarin, strösocker och vaniljsocker. Tillsätt sedan äggen. Blanda mjöl, kakao, salt och bakpulver. Varva blandingen med mjölk ner i smeten. Och blanda sen försiktigt ner den hackade chokladen.

Fördela smeten i muffinsformar och grädda i ugnen på 200 grader i ca 20-25 min.


Dumlefluff

Ingredienser:

3 dl grädde

½ påse dumle

Gör så här:

Häll grädden i en kastrull och skär ev dumlen i mindre bitar och blanda i den i grädden. Varm upp så att dumlen smälter. Låt den sedan stå och svalna lite och ställ sen in i kylskåpet över natten.

Sen är det bara vispa upp den som vanlig grädde. Oemotståndlig!!!!


Dekorera chokladmuffinsarna med dumlefluffen. NJUT!!

  
Av Elin Wallin - 2 mars 2012 21:50


Lite daimkakor där, lite dumlefluff där och lite hallon där, och vips så stog fredagsfikat på bänken och vänta på att bli upp äten.

Trevlig helg!

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards