kitchenqueen

Alla inlägg under maj 2012

Av Elin Wallin - 9 maj 2012 08:57



I helgen är det äntligen dags för konfirmation och efter kyrkan får jag umgås med min underbara släkt. Jag har fått den stora äran att göra min egna konfirmationstårta och mamma ska göra massa GOD mat vilket jag ser fram i mot mest. Mammas mat är livet!!!!

Har hört att man brukar få en liten present när man har konfirmerats och över ser ni vad jag önskar mig, dess värre är det inga små presenter jag önskar mig men men.

Blir det inget recept innan helgen så lovar jag att de kommer upp bilder på tårtan när jag har tid.

Ha det bäst!!


Av Elin Wallin - 9 maj 2012 08:26


Blåbärspaj

mördeg:

150 g kallt margarin

4 dl vetemjöl

1 dl florsocker

1 litet ägg

½ msk kallt vatten

Blanda ihop alla ingredienser till en jämn deg men knåda inte för mycket.

Ställ in degen i frysen ca 15-30 min. Smörj en pajform och tryck ut degen. Förgrädda pajskalet i ca 8 min på 175 grader.

Fyllning:

3 dl blåbär

½ dl ljus sirap

När pajskalet äe klart häller du på blåbären och ringlar över sirapen.

Strössel:

1 ½ dl havregryn

½-1 dl strösocker

0.75 dl flytande margarin

Blanda ihop ingredienserna och strö över blåbären.

Grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca 30 min.

...

Av Elin Wallin - 8 maj 2012 11:00


It´s the little things that makes life big!

 

999

Av Elin Wallin - 6 maj 2012 16:00


 


  dom 999 sakerna jag aldrig skulle göra, dom vägs upp av 999 värre saker jag redan har gjort.

!

Av Elin Wallin - 6 maj 2012 09:57

Lyckan ser liten ut när du håller den i handen, men släpp den och du inser genast hur stor och dyrbar den är!

Av Elin Wallin - 3 maj 2012 20:37

 

livet rullar på i samma hjulspår och känns så där helt okej


Sicken skön vecka de har varit må jag säga, nu återstår bara fredagen som inte skadar mig ett dugg. Efter skolan bär det av mot lkpg för att återigen kolla konfirmationsklänning med min älskade vän. På kvällen blir det tjejhäng här med mina fina vänner, grillning och annat skoj står på schemat.

Ser även fram imot en härlig helg med kompisar och mostrar. Ha det bäst!!!

 

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards