kitchenqueen

Alla inlägg den 29 november 2012

Av Elin Wallin - 29 november 2012 12:59

Bara för att mamma kände sig så duktig när hon tog den bilden ;)

    

 

  

Igår stog jag i köket från klockan 14.00 till 22.20, de va så mysigt att strosa runt i saffranslukten som blev och julmusik i högtalarna. Han göra godingarna på bilden, det är som hallongrottor fast med kondenseradmjölk och choklad, mumsiga och saffranssnitten här nedan. Det blev också en cheesecake som jag hitta recept på i nya hembakat tidningen som jag ska ha till morgondagens tre rätters med mina favorit tjejer.


 

Saffranssnitt, dom spred en underbar julig lukt i hela huset tror jag :)

Av Elin Wallin - 29 november 2012 12:36

   

Novemebers sista tårtbeställning blev en harryboy tårta och personligen tycker jag att den blev ganska bra.

Det är en vanilgbotten, fylld med tobleronefluff och päronkompott och spacklad med smörkräm. Hela tårtan är täckt i sugarpaste vilket Elin inte tycker om, det ska bara jävlas hela tiden genom att spricka osv.

Aja de är tyvärr den sista tårtbeställningen jag har fått nu och vet ingen förens i januari. Det ända positvia med det är att jag hinner baka massa annat kul tills nästa beställning kommer :)

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards