kitchenqueen

Alla inlägg den 4 november 2012

Av Elin Wallin - 4 november 2012 12:04

 

Världens enklaste och godaste bröd om man inte räknar med farmors farinlimpor :)


2 tsk salt

2 tsk bikarbonat

1 tsk brödkryddor

1 tsk kummin

½ dl vetekli

1 dl vetekross

1 dl solrosfrön

1 ½ dl grovt rågmjöl

1 dl grahamsmjöl

2 ½ dl rågsikt

1 ½ dl linfrön

50 g torkade tranbär

5 dl fil

1 dl mörk sirap


Blanda alla torra ingredienser och tillsätt sen fil och sirap. Blanda till en jämn smet.

Häll i en smord 1 ½ L brödform.

Grädda mitt i ugnen tills innertemperaturen är 98 grader

Av Elin Wallin - 4 november 2012 11:55

 

Tårtbeställningarna rullar in vilket är super kul, dock är jag jätte rädd för att ta på mig för mycket beställningar nu när jag går i skolan och ska iväg på gymnasiemässor, öppet hus osv. Men en så länge är det lugnt vad jag vet men till er som är sugna på att beställa en tårta så måste jag ha beställningen minst 2 veckor innan för att hinna få hem grejer osv :)

Priserna än så länge ser ut så här men då jag ska börja räkna ordentligt på priser osv så kan det förekomma ändringar så man är bredd på de :)

Täckt tårta med valfritt motiv och fyllning: 350 kr

Gräddtårta eller liknande: 200 - 250 kr

Figurtårta: 400 - 450 kr

Kakor och annat har jag inget speciellt pris på men det bakar jag gärna också :))


Av Elin Wallin - 4 november 2012 11:38

Är lite besviken på mig själv då jag inte har varit ett dugg sugen på att blogga osv men jag har faktiskt inte haft ett enormt sug för att baka heller tyvärr. Ber om ursäkt om ni har väntat på att jag ska lägga ut något men nu ska jag försöka bättra mig då det har börjat klia lite i fingrarna för att baka igen :D

Här är iallafall LITE av det jag har bakat sen sist :)

Börjar med en lite enkel trerätters jag gjorde till familjen:

 

Förrätt: avokadosoppa med nyttigt bröd som tillbehör

 

Bulgursallad med kyckling och fetaostkräm

 

Efterrätt: chokladpannacotta sötad med honung och nötkrisp  

 

Ananaskaka med mandel, serverad med lättvispad grädde


 

Grovt morotsbröd

Nytt favoritrecept, Min egen nyttiga limpa (kanske kommer upp recept, lovar inget)  


Ensam hemma = inget kul att laga mat, en liten sallad med nybakat bröd fick det bli

    

En kakabeställning till 4:ans Hårteam i Motala, finskapinnar och brysselkex

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards