kitchenqueen

Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

dadelbollar

Av Elin Wallin - 7 januari 2013 10:00

   

visst skulle man kunna tro att det är negerbollar? men icke, det är faktiskt dadelbollar. Man kan säga att det är en nyttigare variant av negerbollar. Det kanske låter lite läskigt med dadlar men man känner faktiskt inte den smaken.

Dom smakar nästan bara choklad och sötmandel. Sött, gott och någorlunda nyttigt.


Dadelbollar:

200 g sötmandel

10-12 torkade dadlar

2-3 msk honung

3 msk rapsolja

1 msk kakao

kokos att rulla i


Mixa först mandeln så att det blir som ett grovt mjöl.

Tillsätt sedan de övriga ingredienserna och mixa tills allt är ordentligt blandat.

Rulla degen till små bollar som du sen rullar i kokos.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Wallin - 20 februari 2015 07:55

Jag har märkt att fler och fler har börjat hitta hit igen trots att jag inte är aktiv, vilket är jättekul. Bloggen är inget jag prioriterar längre, hade jag haft den tiden så skulle jag absolut bloggat mer. Hur som helst så säljer jag fortfarande...

Av Elin Wallin - 5 juni 2014 13:44

Ni har väl inte glömt bort att jag gärna hjälper er med tårtan till sommarens festligheter. 350kr för en tårta efter era önskemål. Ni säger vad ni vill ha och jag fixar det. Ovan ser ni de två senaste tårtorna jag har gjort. Längtar efter att få...

Av Elin Wallin - 23 mars 2014 14:56


Det känns att det är vår när man kan duka upp med kaffe och kakor utomhus. Mamma och har varit själva i helgen så jag har passat på att experimentera lite i köket vilket ledde till mycket goda saker. Jordgubbsbiskver med vitchoklad, kolabiskvier m...

Av Elin Wallin - 23 februari 2014 15:55

Helgens alla tårtbeställningar har skickats iväg nu. Jag känner mig nöjd och är redo för att ta emot nya utmaningar. Puss o Kram ...

Av Elin Wallin - 23 februari 2014 14:14

Rödvinsmarinerad fläskfilé med smörstekta kantareller, fetaost strössel och rödbetschips serverat med ett broccolimos med lagrad ost. Hjortronmousse på en bädd av hjortron toppat med kanelkrisp. ...

Presentation


Vill du kontakta mig angående tårtbeställningar eller om du bara har en fråga. Skriv till mig på:
wallinaren@live.se

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards